سایت تفریحی مه مه مدل , مد و زیبایی , مدل لباس آرایش

سایت تفریحی مه مه مدل , مد و زیبایی , مدل لباس آرایش

سایت تفریحی مه مه مدل , مد و زیبایی , مدل لباس آرایش

سایت تفریحی مه مه مدل , مد و زیبایی , مدل لباس آرایش

عادت ماهیانه و خانم هایی که به حج می روند!

 عکس   عادت ماهیانه و خانم هایی که به حج می روند!

وظیفه خانمهایی که به حج می‏روند و در آن جا دچار عادت ماهیانه می‏شوند، چیست؟

پاسخ :

اگر عادت ماهیانه پیش از وقوف عرفات رخ دهد، چنانچه وقت باشد به گونه‏ای که زن پیش از وقوف – یعنی پیش از روز نهم – پاک شود، باید صبر کند و چون پاک می‏شود، باید طوافش را انجام دهد.

امّا اگر عادت او به گونه‏ای است که پیش از وقوف عرفات پایان نمی‏یابد، حج او به حج مبدّل می‏شود و باید در همان حال به عرفات و مشعر و سپس به منی رَوَد و تمام مناسک را به جای آورد و البته برای طواف حج باید صبر کند تا پاک شود. وقت طواف حج، تا آخر ذی‏الحجّه است. پس از آن که اعمال حج افراد را به پایان می‏برد، باید یک عمره مفرده به جای آورد.

امّا چنانچه پس از آن برای طواف از منی باز می‏گردد، عادت ماهیانه پیش آید، چنانچه برایش ممکن است که پس از پاک شدن اعمال باقی مانده را انجام دهد، باید صبر کند و پس از پاکی، طوافش را انجام دهد؛ امّا اگر کاروان برای حرکت شتاب دارد و او نمی‏تواند در مکّه بماند، باید برای طواف و نماز آن نایب گیرد و پس از آن که نایب از طواف و نماز فارغ می‏شود، خود زن در همان حال، سعی صفا و مروه را انجام دهد و دوباره برای طواف نساء و نماز آن نایب گیرد. پس از آن که نایب از طواف و نماز آن فارغ می‏شود، زن از احرام خارج می‏گردد و حجش به پایان می‏رسد.



 احکام بانوان, احکام بانوان در حج, احکام بانوان در زمان عادت ماهیانه, احکام عادت ماهیانه در حج, احکام قاعدگی در حج, احکام پریود شدن در زمان حج, عادت ماهیانه پیش از وقوف عرفات, عادت ماهیانه بانوان, عادت ماهیانه در حج

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد