سایت تفریحی مه مه مدل , مد و زیبایی , مدل لباس آرایش

سایت تفریحی مه مه مدل , مد و زیبایی , مدل لباس آرایش

سایت تفریحی مه مه مدل , مد و زیبایی , مدل لباس آرایش

سایت تفریحی مه مه مدل , مد و زیبایی , مدل لباس آرایش

علت اخلاقی محاکمه موسس ویکیلیکس+تصاویر

جولین آسانژ، موسس ویکی لیکس که مدتی است در محافل خبری و جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته، چندی پیش با شکایت دو زن به دادگاه کشیده شده و پس از محاکمه با قرار سنگین آزاد شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، گذشته از برخی اتهامات امنیتی که کشورهای مختلف به خصوص آمریکا به وی وارد می کنند، آسانژ نه به این دلایل بلکه به دلائل اخلاقی و منافی عفت دستگیر و محاکمه شده است.

آژانس خبری متروی انگلیس که به مسائل اجتماعی و زرد می پردازد در گزارشی مفصل به علت دستگیری وی پرداخته است و تصاویری نیز بعنوان سند آن منتشر کرده است.

 

 

این رسانه انگلیسی نوشته است:
آسانژ هنگام حضور در سیمناری با حضور دانشجویان و خبرنگاران شاید توجه زیادی به سخنرانی که تا به حال بارها آن را ارائه داده بود داشت، اما نمی دانست زن بلوندی که تنها چند قدم دورتر از او نشسته بود و تا به حال او را ندیده بود می تواند او را به تیتر اول روزنامه های سراسر دنیا تبدیل کند.

این زن ادعا کرد که بنیانگذار ویکی لیکس تنها چند ساعت پس از این سمینار سیاسی به او تجاوز کرده و زمانی که این اتهامات را مطرح کرد زن دیگری هم با اتهاماتی مشابه پا به عرصه گذاشت.

آسانژ تا پیش از این می توانست دست کم یک سال را در برابر استرداد خود در بریتانیا مقاومت کند. این مرد 39 ساله استرالیایی هم اکنون پس از اینکه مقامات دادستانی سوئد خواستار بازداشت او به اتهام تجاوز جنسی به دو زن شدند پشت میله های زندان رفت و پس از آن نیز با وثیقه نقدی 240 هزار پوند آزاد شد تا روند رسیدگی به پرونده وی ادامه یابد.

تیم حقوقی که کار دفاع از وی را بر عهده دارد به رهبری جئوفری رابرتسون از متخصصان حقوق بشر و تحت حمایت اشخاص مشهور متعددی هنگام برگزاری جلسه دادگاه تلاش فراوانی برای صدور قرار آزادی موقت وی کرد اما این مبارزه در دادگاههای بریتانیا ممکن است ماهها به طول بینجامد و سرانجام هم کار به دیوان اروپایی حقوق بشر برسد.

درخواست قرار وثیقه وی پس از بازداشت در حالی رد شد که مقامهای سوئدی مدعی شده بودند احتمال فرار وی وجود دارد. اما استیفنز وکیل دعاوی وی بیان کرده که آسانژ می دانسته قرار بازداشتش به زودی صادر خواهد شد اما فرار نکرده است و 9 ساعت پس از ابلاغ اخطاریه وی خود را به پلیس معرفی کرده است. 


آسانژ از زمانی مشهور شد که کمپین آزادی اطلاعات وی در آگوست گذشته در استکهلم همراه با انتشار 76900 سند محرمانه دولت آمریکا در مورد جنگ افغانستان توسط سازمان غیرانتفاعی تحت نظر وی شد.

آسانژ استرالیایی با قرار وثیقه آزاد است و در 14 دسامبر در دادگاه استرداد خود به جرم جرایم جنسی علیه دو زن سوئدی حاضر خواهد شد.

پلیس استکهلم قصد دارد در صورت استرداد وی بازجویی در مورد اتهام تجاوز به دو زن و اتهاماتی جدا توسط یک سوئدی دیگر را آغاز کند.

داستان چه بود؟
داستان از 11 آگوست زمانی که آسانژ وارد استکهلم شد شروع شد. وی یکی از سخنرانان سمیناری در مورد جنگ و نقش رسانه ها بود که توسط جنبش برادری برگزار می شد. 


ارتباط وی با یکی از اعضای زن شرکت کننده به نام سارا بود که نام کامل وی به دلیل ادامه رسیدگی قضایی فاش نمی شود. سارا یک زن بلوند و یک فمینیست رادیکان مشهور بود با حدود 30 سال سن بود که به دلایل مختلف به همه دنیا سفر کرده بود.

وی به عنوان دستیار تحقیق یک دانشگاه محلی نه تنها خود را یک سرباز فمینیسم در دانشگاه می دانست بلکه سمت افسر برابری جنسیتی در دانشگاه را هم دارا بود که با همه اشکال تبعیض مردان از جمله آزارهای جنسی مبارزه می کرد.

سارا و آسانژ تا کنون با یکدیگر دیدار نکرده بودند اما پس از مدتی ارتباط اینترنتی و تلفنی موافقت شد تا هنگام سفر آسانژ به استکهلم وی در آپارتمان سارا در مرکز استکهلم اقامت کند. سارا گفته بود که خودش تا روز شروع کنفرانس در شهر نیست.

اتفاقاتی که طی چند روز بعد از آن افتاده نشان می دهد که حتی اگر هم بنیانگذار ویکی لیکس بیگناه باشد اما مطمئنا مردی دارای تمایلات جنسی قوی است به حدی که شهرتش را زیر سایه ببرد.

در روز پنجشنبه اولین روز حضور در استکهلم وی در کافه ای در استکهلم به همرام یک خبرنگار آمریکایی و چند فعال کمپین شام خورد. بعد از ظهر روز بعد سارا 24 ساعت قبل از برنامه تعیین شده به استکهلم بازگشت. وی به پلیس سوئد گفته: زمانی که برگشتم او در خانه بود کمی با یکدیگر صحبت کردیم و قرار شد که وی در خانه من بماند.

آنها شام را با یکدیگر در رستورانی صرف کرده و سپس به آپارتمان بازگشتند و روابطی بین آنها برقرار شد. چیزی که هر دو در مورد آن متفق القول هستند پاره شدن وسیله جلوگیری از بارداری است مسئله ای که بعدها  اهمیت بیشتری یافت!

روابط تا یک روز بعد باز هم دوستانه بود و حتی سارا در خانه اش یک مهمانی را هم به خاطر وی برگزار کرد.

در همان روز آسانژ در سمینار شرکت کرد که در ردیف اول حضار و با لباس صورتی دختری حدودا 20 ساله به نام جسیکا نشسته بود. 


جسیکا بعدها به پلیس گفت که وی ابتدا آسانژ را چند هفته قبل از آن در تلویزیون دیده بوده است که به نظرش بسیار جذاب، شجاع و قابل ستایش آمده و به این ترتیب علاقمند به تعقیب اخبار ویکی لیکس شد و زمانی که متوجه شد قرار است وی به استکهلم بیاید برای داوطلب شدن در برگزاری سمینار با جنبش برادری تماس گرفت. اگرچه درخواست وی رد شد اما وی تصمیم گرفت تا به هر صورتی شده در سمینار شرکت کند و در جریان سخنرانی 90 دقیقه ای آسانژ عکسهای متعددی را از او گرفت.

گفته می شود که جسیکا به طوری کاملا تصادفی در جریان کنفرانس با سارا آشنا می شود و سپس تا زمان پایان کنفرانس و ترک محل توسط آسانژ به همراه گروهی از دوستانش در آنجا می ماند.

در اینجا عده ای می گویند که جسیکا میخواهد که آنها را همراهی کند و عده ای می گویند که آسانژ خودش خواسته تا جسیکا نیز به آنها بپیوندد. یکی از دوستان آسانژ می گوید که جسیکا در برابر توجه آسانژ بسیار مهربانانه رفتار می کرده است. این ارتباط دو طرفه بوده و پس از نهار هر دوی آنها برای دیدن فیلمی به نام دریای عمیق به سینما می روند.

جسیکا گفته که پس از سینما به پارک رفته اند و در آنجا آسانژ به او ابراز علاقه کرده، اما به هر حال مجبور بوده برای رفتن به یک مهمانی از او جدا شود و بنیانگذار ویکی لیکس در مورد احتمال دیدار دوباره پاسخ مثبت می دهد. عجیب به نظر می رسد که سارا به افتخار مردی مهمانی سنتی سوئدی می دهد که بعدها به دلیل اتفاقی که شب قبل از مهمانی افتاده بوده از او به پلیس شکایت می کند، این موضوع هم یکی از سئوالات بی پاسخ این پرونده است.

چند ساعت بعد از مهمانی سارا در تویتر می نویسد: بیرون نشسته ایم، همه چیز یخ زده و با حال ترین مردم دنیا هم اینجا هستند. واقعا سرگرم کننده است.

وی بعدها سعی می کند تا این پیام را پاک کند. در جریان مهمانی آسانژ به جسیکا تلفن می کند و چند ساعت بعد جسیکا به دوستانش در مورد ارتباط با آسانژ پز می داده است.

دوشنبه جسیکا به آسانژ زنگ می زند و قرار می گذارند تا یکدیگر را در استکهلم ببینند و در آنجا برای رفتن به خانه جسیکا در شهر کوچک انکوپینگ به توافق می رسند اما آسانژ پولی نداشته که بلیط قطار بگیرد و گفته که نمیخواهد به دلیل احتمال ردیابی توسط سیا از کارت خود نیز پولی نقد کند بنابراین جسیکا برای هر دو بلیط می خرد.

پس از رسیدن به منزل روابطی نیز بین آنها برقرار می شود و بر اساس گزارش وی به پلیس، آسانژ از وسیله جلوگیری از بارداری استفاده کرده است. صبح روز بعد آنها باز هم رابطه برقرار می کنند و این بار آن وسیله در کار نبوده و جسیکا گفته که از عدم قبول استفاده از ان وسیله ناراحت شده است.

تا اینجا هم هیچ نشانی از تجاوز یا آزار جنسی یا رفتار غیرقانونی دیده نمی شود.

اتفاقات مهم صبح روز سه شنبه می افتد زمانی که این دو برای خوردن صبحانه بیرون می روند و زمان خداحافظی آسانژ قول می دهد که ارتباط ادامه یابد. وی به استکهلم باز می گردد و باز هم جسیکا پول بلیط قطار را می دهد.

توضیح وقایع بعدی کمی سخت است شاید قوی ترین احتمال این باشد که جسیکا پس از این ارتباط از احتمال ابتلا به بیماری جنسی یا باردار شدن نگران بوده و مشکل ازهمین جا شروع می شود. وی تصمیم می گیرد با سارا که در سمینار با او آشنا شده بود و می دانست آسانژ نزد او اقامت دارد تماس می گیرد و وی را متقاعد می کند که با آسانژ روابط جنسی محافظت نشده داشته است. سارا هم می گوید که وی نیز با او ارتباطاتی داشته است.

در نتیجه این مکالمات سارا به یکی از دوستان آسانژ زنگ می زند و به او می گوید که آسانژ باید هر چه سریعتر آپارتمانش را ترک کند. آسانژ این کار را نمی کند و ادعا کرده که سارا 3 روز بعد یعنی روز جمعه از او خواسته تا این کار را انجام بدهد.

ظاهرا با هماهنگی یکدیگر سارا و جسیکا در 20 آگوست سرانجام اقدام قضایی می کنند و با رفتن به مقر پلیس استکهلم خواستار راهنمایی برای طرح شکایت جسیکا علیه آسانژ می شوند.

به گفته یکی از منابع جسیکا می خواسته بداند که آیا می شود آسانژ را مجبور به انجام تست HIV کرد و سارا هم به عنوان یک فمینیست دو آتشه بیان کرده که برای حمایت از جسیکا آنجاست اما وی نیز جزئیاتی از روابط خود با آسانژ را به پلیس گزارش می دهد.

افسر زن پرونده ظاهرا به این نتیجه می رسد که پاره شدن وسیله جلوگیری از بارداری در یک رابطه و استفاده نکردن از آن در رابطه ای دیگر می تواند هر دو زن را قربانی بالقوه کند و اینکه به جسیکا تجاوز شده و سارا نیز مورد آزار جنسی قرار گرفته است. سرانجام ماریا کیلاستراند بازپرس نیز با تعقیب آسانژ به اتهام تجاوز جنسی در حالی موافقت می کند که آسانژ مدعی است روابط وی با هر دو زن کاملا با رضایت آنها بوده است. 


روز شنبه جستجو برای آسانژ آغاز می شود و یکشنبه صبح خبر به روزنامه ها درز پیدا می کند. در واقع گفته می شود که این دو زن برای افزایش فشار به آسانژ خود به یک روزنامه مراجعه کرده و ماجرا را فاش می کنند.

دادستان کل با اتهام تجاوز مخالف است و معتقد است که این اقدام چیزی غیر از جرایم بسیار کوچک نبوده است اما دیگر کنترل پرونده از دسترس خارج شده بوده. سارا با روزنامه گفتگو کرده و می گوید که روابط در هر دو مورد در ابتدا رضایتمند بوده اما سپس به آزار و سوء رفتار تبدیل شده است.

وی با رد احتمال یک توطئه بین المللی برای به دام انداختن آسانژ می گوید: این اتهامات توسط پنتاگون یا هر سازمان دیگری مطرح نشده و مسئولیت رفتاری که با من و دختر دیگر شده بر عهده این مرد است.

این دو زن نزد وکیلی می روند که یکی از فعالان گسترده مبارزه با تجاوز جنسی است.

در نتیجه در ماه سپتامبر بار دیگری پرونده به جریان می افتد و ماه گذشته اینترپل اعلام کرد که آسانژ به جرم تجاوز جنسی تحت تعقیب است. 


مارک استیفنز وکیل آسانژ این طرح را توطئه ای سیاسی علیه آسانژ می داند که می تواند منجر به استرداد بنیانگذار ویکی لیکس به آمریکا شود. چرا که دو کشور سوئد و آمریکا دارای معاهده استرداد مجرمین با یکدیگر هستند.
 

 

 

 

  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد